Blog firmowy

Blog firmowyWiele firm prowadzi różne działania marketingowe mające na celu stworzenie wokół firmy społeczność.

Bardzo często pragną również aby ta społeczność traktowała ich jako eksperta w danej branży czy dziedzinie. Sytuacja ma się podobnie gdy chcemy stworzyć otoczkę profesjonalizmu wokół jakiegoś produktu czy usługi, przecież każdy chętniej kupi profesjonalny szampon do włosów czy też zleci wykonanie usługi profesjonalnej firmie.

Jednym z ważnych narzędzi czyniących z przedstawicieli firm ekspertów jest właśnie blog firmowy, na którym dzielą się z internautami profesjonalnymi spostrzeżeniami na temat ciekawych wydarzeń z branży. Blog w porównaniu z portalami społecznościowymi typu Facebook, czy Twitter ma tą przewagę, że można na nim zamieścić o wiele więcej treści. Facebook czy Twitter sprawdza się znakomicie do dystrybuowania treści np. linków do artykułów na blogu firmowym. Wiele firm i osób dzięki blogom wykreowało sobie stanowisko eksperta.

Warto pamiętać, że samo posiadanie bloga to nie wszystko, to dopiero początek. Najważniejszym czynnikiem sprawiającym, że prowadzenie bloga eksperckiego będzie miało sens to treść jaka będzie na nim zamieszczana. Treść na blogu powinna być jak najbardziej skoncentrowana na centralnym zagadnieniu. Jeśli ktoś chce stworzyć profesjonalnego bloga np. o optymalizacji i pozycjonowaniu to należy pisać tylko o tym, a nie o tym co np. jadł na śniadanie.

Skupienie na centralnym temacie bloga pomoże w początkowym etapie jego promocji. Dobrze by było gdyby bloga czytał ktoś więcej niż tylko znajomi i rodzina więc warto promować również to eksperckie dzieło. Do promocji bardzo dobrze sprawdzają się wszelkie narzędzia społecznościowe. Blog ekspercki to cenny skarb, który należy pielęgnować - dobrze przemyślany może zapewnić napływ nowych klientów. Czas i energia włożona w tworzenie merytorycznego bloga na pewno zwróci się w przyszłości z nawiązką.