Optymalizacja strony internetowej

Aby pozycjonowanie strony WWW w internecie było skuteczne, musimy poświęcić czas przede wszystkim na jej optymalizację.

Celem optymalizacji strony internetowej jest takie dostosowanie witryny,  zarówno jej kodu jak i zawartości, które spowoduje zwiększenie widoczności i czytelności istotnych jej elementów (tytuł, treść tekstowa i obrazkowa, wszystkie odnośniki) dla użytkowników oraz wyszukiwarek internetowych.

Pozwoli to na właściwe zinterpretowanie treści naszego serwisu przez roboty, które indeksują strony.

Optymalizując witrynę musimy pamiętać przede wszystkim o właściwym zdefiniowaniu tzw. metatagów, które są swoistą wizytówką strony i to właśnie one wyświetlane są w wynikach wyszukiwania jako identyfikujące zawartość danego serwisu.

Najistotniejszym z tagów jest "Title", stanowiący tytuł strony i decydujący w pierwszej kolejności o powodzeniu pozycjonowania na konkretne frazy wyszukiwane przez użytkowników sieci. Powinien informować o rzeczywistej tematyce witryny, może wskazywać na branżę czy terytorium działalności.

Równie istotnym elementem, często traktowanym przez twórców stron nieco po macoszemu, jest "Description", który zawiera opis zawartości serwisu. To właśnie on wraz z tytułem zwykle wyświetlany jest na liście wyników wyszukiwarki. Prawidłowo skonstruowany ma ogromne znaczenie dla wyboru przez użytkownika naszej witryny spośród uzyskanych rezultatów wyszukiwania.

Mozna również wyróżnić „Keywords”, słowa kluczowe, które mają znaczenie głównie na etapie dodawania stron do branżowych katalogów, które wykorzystywane są jako jedno z narzędzi pozycjonowania stron.

W związku z różną zawartością podstron tworzonych przez nas domen, powinniśmy definiować tagi dla każdej z nich osobno, ze szczególnym naciskiem na ich oryginalne tytuły i opisy.

Jeśli zależy nam na zaindeksowaniu przez roboty wyszukiwarek wszystkich podstron naszej witryny, powinniśmy położyć szczególny nacisk na prawidłowe linkowanie wewnętrzne. Rozbudowane menu, odnośniki wewnątrz jednego wpisu odsyłające do innego, a w przypadku dużych witryn, w tym zawierających różnorodne, niepołączone ze sobą bezpośrednio kategorie, również mapa serwisu - to strategia, która pozwoli botom na skuteczne przeglądanie i indeksowanie naszych podstron.

Należy pamiętać, że optymalizacja nie polega na jednorazowej modyfikacji, ale jest ciągłą pracą nad ulepszaniem kodów źródłowych zgodnie z kierunkiem wytyczanym przez inżynierów tworzących i modyfikujących algorytmy najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Jest również ważnym etapem budowania reputacji witryny i najważniejszym w procesie pozycjonowania strony internetowej.


Optymalizacja strony internetowej - Ocena 4.7 - 29 głosów