Pozycjonowanie stron WWW

Formy i metody pozycjonowania stron www w ostatnim czasie (po wprowadzeniu w latach 2011, 2012r. i na bieżąco przez firmę Google, a w szczególności zespół do walki ze SPAM-em nowych algorytmów np. Panda, Penguin) i zaostrzeniu sankcji za zbyt agresywną promocję w sieci przeszły i przechodzą nadal poważną jakościową zmianę.

W dalszym ciągu linki prowadzące do strony z innych stron w sieci są jednym z czynników rankujących, lecz już nie ich liczba a jakość, dywersyfikacja źródła, reputacja stron linkujących, powiązanie tematyczne ze stroną linkowaną mają skuteczny wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Warto wymienić również inne ważne czynniki rankujące, zyskujące na wartości wraz z rozwojem wyszukiwarki - reputacja strony w serwisach społecznościowych czy czas pobytu na stronie użytkownika. Serwis powinien być budowany i przyjazny dla użytkownika, powinien zawierać treści, produkty opisane w sposób czytelny i przejrzysty, zachęcające do ponownych odwiedzin i wystawiania pozytywnych opinii w sieci.

Warto zatem zastanowić się nad dobrym wyborem firmy pozycjonującej, zapytać o jej formy i metody działania, monitorować prace i ich skuteczność. Ważna jest kompetencja SEO, indywidualizacja podejścia do serwisu klienta, uwaga i czas poświęcany na promocję jego strony.

Niestety nietrafny wybór firmy pozycjonującej (z reguły oferty najtańsze), szerokie stosowanie technik niezgodnych z wytycznymi, kończy się z reguły obniżeniem reputacji strony, jej trwałym lub czasowym zafiltrowaniem, co przekłada się na poważny spadek w wynikach wyszukiwania i utratę nowych klientów.


Pozycjonowanie stron WWW - Ocena 4.8 - 30 głosów