Optymalizacja - wskazówki SEO

Optymalizacja strony internetowej - kilka przydatnych wskazówek SEO.

Treść serwisu koniecznie powinna zawierać słowa kluczowe (frazy), pod którymi strona ma być widoczna w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe powinny być integralną częścią opisu strony, wynikać z treści na niej umieszczonej.

Grafikę w treści strony powinno się opisywać znacznikami "title" oraz "alt" (ten ostatni ma szczególne znaczenie - jego brak jest naruszeniem zasad W3C).

Ważnym elementem z punktu widzenia optymalizacji strony stron są matatagi:

<TITLE>

Tytuł strony (podstrony) powinien odzwierciedlać jej treść. Bardzo dobrym rozwiązaniem (wręcz koniecznym) jest umieszczenie w tytule słowa kluczowego (maksymalnie 2,3 słów kluczowych koniecznie wynikających z treści strony.

<DESCRIPTION>

Zwięzły i unikatowy opis strony to również ważny element optymalizacji stron. Nie zaleca się by powielał treści z tytułu lub słów kluczowych, może je jednakże zawierać w sposób przetworzony. Jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania tuż pod linkiem.

<KEYWORDS>

Ten tag już traci na znaczeniu w procesie optymalizacji, jednakże nie zaszkodzi umieszczenie w nim słów - fraz kluczowych dla strony głównej lub danej podstrony. Nie należy wprowadzać ich zbyt wiele.

Treść - content

Nawet dobrze skomponowane metatagi będą miały niewielkie znaczenie, jeśli w ciele (body), jak już wspomniano, strony nie będzie słów kluczowych. Należy je naturalnie i dość często (bez przesady) stosować w treści. Jest to jeden z najistotniejszych warunków dla pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Należy stosować różne sposoby wyróżniania treści ważnej dla pozycjonowania (keywords), np. należy stosować:

  • nagłówki ( od <h1> do <h6>),
  • pogrubienia (<strong>),
  • kursywy (<em>),
  • podkreślenia (<u>).

Ważną jest informacja, że nagłówek stopnia pierwszego (h1) można użyć na jednej stronie/podstronie tylko raz.

Linkowanie wewnętrzne

Strona internetowa powinna zawierać linki tekstowe do swoich podstron, a każda podstrona powinna być dostępna pod co najmniej jednym linkiem statycznym. Warto jest wskazać robotowi wyszukiwarki podstrony naszego serwisu poprzez stworzenie sitemap tzw. mapy strony (może to być plik txt, html, XML). Link do mapy powinien najlepiej znajdować się na stronie głównej. Następnie należy dodać mapę w narzędziach Google dla webmasterów. Dzięki dodaniu mapy strony roboty znacznie szybciej zaindeksują wszystkie podstrony serwisu. Wyszukiwarka Google ceni sobie rozbudowane witryny internetowe. Dlatego też warto długie wartościowe artykuły podzielić na kilka podstron. Oczywiście i tu postępujemy z rozważnym umiarem.

W przypadku, gdy na stronie posiadamy system aktualności warto pokusić się o stworzenie własnego kanału RSS, pokazującego ich nagłówki. Informacja w kanale RSS składa się z intro (wprowadzenie - fragment treści) i z wpisu linkującego do całości artykułu. Przy ciekawych wpisach odwiedzający uruchomią kanał RSS pochodzący ze strony w swoim serwisie co jest źródłem wartościowych linków zewnętrznych.

Nazwa domeny

Dobrze byłoby gdyby nazwa domeny odzwierciedlała treść jakiegoś słowa kluczowego - jest to bardzo korzystne przy pozycjonowaniu na to słowo kluczowe.


Optymalizacja - wskazówki SEO - Ocena 4.7 - 27 głosów